Spaw - Kon

Właściciel firmy z branży przemysłowej, działającej na terenie Norwegii, zlecił mi zaprojektowanie nowego logotypu.

Projektowanie logotypów - spaw-kon

Zastanawiałem się w jaki sposób połączyć w projekcie logotypu wszystkie elementy, które zaproponował mój klient. Ponieważ działa na specyficznym terenie, musiałem dopasować design logotypu do tego, który w tym regionie przeważa.

Skandynawski design charakteryzuje się prostotą i minimalizmem, nie ma tam miejsca na rozbudowane formy, dlatego zależało mi, aby w prosty ale trafny sposób przedstawić firmę. Z tego względu musiałem zrezygnować z dodatkowych elementów, które pierwotnie proponował klient.

Wybrałem kilka cech, które powinny charakteryzować logo tej firmy. Powinno opisywać firmę jako solidnego usługodawcę, godnego zaufania. Ponieważ firma działa w przemyśle, który można określić
jako ciężki, logo powinno być techniczne i proste.

Klejenie taśmociągów, czyli główny obszar działalności firmy, potraktowałem jako element przewodni w symbolu graficznym, wskazując na przerwę w taśmie, którą firma klienta naprawia.

Powstał prosty, czytelny i rozpoznawalny element graficzny.

Zastanawiałem się nad odpowiednim doborem hasła, które może być stosowane jako dodatek do logotypu. Hasła typu "solidny partner" są moim zdaniem zbyt ogólne i mogły by być stosowane właściwie w przypadku każdego usługodawcy. Podszedłem do tego od strony klienta, zastanawiając się jaki cel osiąga klient firmy Spaw-Kon korzystając z je usług.

Hasło: "Keeping production intact" oznacza możliwość utrzymania produkcji bez usterek, dzięki usługom Spaw-Konu klient może nadal prowadzić produkcję, a więc zarabiać pieniądze.

Ta ciągłość produkcyjna pasuje też do motywu przewodniego logotypu, czyli symbolu naprawianej taśmy produkcyjnej.

Logo jest dwukolorowe, czerwona strzałka stanowi silny element wskazujący na usterkę, a jej ostry szczyt symbolizuje precyzję i pewność działania.